Vanburen Ward-Bolívar & Jairo Lasso-Zapata

Presentamos los primeros registros del Pato Serrucho Pechicastaño (Mergus serrator)en el Caribe insular colombiano, con evidencias fotográficas. La presencia de esta especie en las islas de Providencia y San Andrés probablemente se deba a desplazamientos erráticos por fuera de su área regular de distribución en la migración de otoño, tal vez como resultado de un fuerte invierno en Norteamérica y de frentes fríos en el Caribe cuando las aves fueron registradas.

Palabras clave: Primeros registros, Mergus serrator , Providencia y San Andrés, Caribe colombiano.

First records of the Red-breasted Merganser (Mergus serrator) for Old Providence and St. Andrew Islands, Colombian Caribbean

Vanburen Ward-Bolívar & Jairo Lasso-Zapata

We present the first records of the Red-breasted Merganser (Mergus serrator) in the Colombian Caribbean, with photographic evidence. The presence of this species in the islands of Old Providence and Saint Andrew ( i.e., Providencia and San Andrés) probably relates to erratic movements outside its regular fall migration range, perhaps as a result of a severe winter in North America and the occurrence of cold fronts in the Caribbean when the birds were recorded.

Key words: First records, Mergus serrator, Old Providence and St. Andrew Islands, Colombian Caribbean.