Harold F. Greeney, Alejandro Solano-Ugalde, Mery E. Juiña J. and Rudy A. Gelis

The Ochre-breasted Antpitta (Grallaricula flavirostris) is the most widespread species of its genus, occurring from Central America south to Bolivia. Its nest and eggs have been described from both extremes of its range but data from the central portion are lacking. Here we report on five nests found at three localities in Ecuador, representing three separate subspecies. Nests and eggs of all three subspecies appear similar, but more data are needed on this highly polymorphic species.

Key words: Ecuador, egg, nest, parental care, nestling diet, Ochre-breasted Antpitta,Grallaricula flavirostris .

Observaciones sobre la reproducción de la Gralarita Ocrácea (Grallaricula flavirostris) en Ecuador

Harold F. Greeney, Alejandro Solano-Ugalde, Mery E. Juiña J. and Rudy A. Gelis

La Gralarita Ocrácea (Grallaricula flavirostris) es la especie con la distribución más amplia de su género, desde Centro América hasta Bolivia. Su nido y huevos han sido descritos en ambos extremos de su distribución geográfica, pero faltaban datos de la porción central. Aquí presentamos datos de cinco nidos encontrados en tres localidades en Ecuador, representando tres subespecies distintas. Los nidos y huevos de las tres subespecies son aparentemente parecidos, pero necesitamos más datos sobre esta especie variable.

Palabras clave: Ecuador, huevo, nido, cuidado parental, dieta de pichones, Gralarita ocrácea, Grallaricula flavirostris.